måndag 27 juli 2009

Upphovsrättsindustrin hjärntvättar barn





Rubriken är måhända provocerande. Men vad skall man tro när upphovsrättsindustrin nu använder Kalle Anka för att sprida sitt budskap till barnen.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Det är inget nytt. Det har pågått länge, dock oftast mer förtäckt vilket är värre eftersom inte ens vuxna reflekterar över det. Det är inte utan anledning som Hollywood kallas för det lilla utrikesdepartementet. Det har varit deras propaganda-apparat sedan mycket lång tid tillbaks. I stort sett varenda storfilm har militären, vapenindustrin osv. haft sina fingrar i, undantagen är rätt få.

    Inga Speciell

    SvaraRadera
  2. Samtidigt ser ju Joakim von Anka ut att begå hemfridsbrott genom att hoppa in genom fönstret till Kalle Ankas bostad.

    Dubbla måttstockar? Dubbla signaler om rätt och fel?

    SvaraRadera